They sound similar but serve different goals
🧑💼 Marketing Persona (for marketing)
→ Focuses on who buys
→ Used for targeting ads
👤 User Persona (for UX design)
→ Focuses on who uses
→ Used for product design & feature prioritization
반응형
'아카이브 > 기획 마케팅' 카테고리의 다른 글
| 광고 기획자, 5년 후 사라질까? (1) | 2025.05.23 |
|---|---|
| 유통업계의 브랜드 케미 마케팅 전략 (4) | 2025.05.23 |
| 넥스트증권, AI 기반 리브랜딩 전략 (0) | 2025.05.15 |
| 에어비앤비, 호텔처럼 숙소에서 이용하는 서비스 10가지 (1) | 2025.05.14 |
| 여행 플랫폼의 어필리에이트 마케팅 (2) | 2025.05.09 |